MINI After Sales – olyckor och haveri – huvudmeny MINI After Sales – olyckor och haveri – huvudmeny

VID DIN SIDA. ÖVERALLT, ALLTID.

MINI Vägassistans är utformad så att du inte behöver oroa dig för något. Du kan vara lugn när du kör din MINI eftersom du bara behöver ringa så hjälper vi dig dygnet runt. Du och din MINI är tillbaka på vägarna så snabbt som möjligt så smidigt det bara går.

MINI After Sales – olyckor och haveri – ikon introduktion
MINI After Sales – olyckor och haveri – vägassistans MINI After Sales – olyckor och haveri – vägassistans

+46 020 21 00 00

HJÄLP ÄR PÅ VÄG 24-7-365.

MINI VÄGASSISTANS.

MINI Vägassistans är europatäckande och finns där för dig dygnet runt, 365 dagar om året.* Har du som kör en MINI råkat ut för driftstopp, en mindre olycka eller ett missöde med exempelvis bilens nycklar? Kontakta MINI Vägassistans på +46 020 21 00 00. Vi är din högra hand när du är ute på vägen.

OLYCKA ELLER DRIFTSTOPP? GÖR SÅ HÄR:

  1. Ta på dig en säkerhetsväst.
  2. Säkra olycksplatsen (varningsblinkers, halvljus på, varningstriangel)
  3. Ring 112 om det finns skadade personer.
  4. Ge första hjälpen om det är möjligt.
  5. Ring MINI Vägassistans: +46 020 21 00 00 eller kontakta oss via MINI Appen.
  6. Leta upp en skyddad plats. Lämna inte olycksplatsen.
  7. Polisen informeras (om det behövs).
  8. En bärgningsbil skickas till olycksplatsen (om det behövs).
  9. Du får professionell hjälp att nå din slutdestination.
MINI After Sales – olyckor och haveri – ikon – teleservices

DIN MINI VET.

Med MINI Teleservices håller din MINI automatiskt koll på allt – från batteriet till när det är dags för service nästa gång.

KÄNN DIG SÄKER. KÖR TRYGGT.

MINI Teleservices gör livet enklare. Detta är en samling smarta teknologifunktioner som är till hjälp när din MINI måste servas eller underhållas. De förenklar hela processen och gör den mer effektiv. Sensorer övervakar ständigt huvudkomponenternas skick och du meddelas i god tid när åtgärder behövs. När det är dags för regelbunden service vet din valda auktoriserade MINI-verkstad redan det. De har redan alla servicerelaterade data och är redo att köra igång. De överförs till dem via ett automatiskt teleservicesamtal.

När din MINI-verkstad ringer dig för att boka en tid vet de redan allt som behövs om din MINI. Det innebär att de är bättre förberedda på ditt besök och kan förbeställa delar som kan behövas. Du behöver inte oroa dig för något utan kan fokusera på annat och köra bekymmersfritt.

Oavsett om din MINI är ny eller begagnad kan du aktivera MINI Teleservices i MINI Appen. Du behöver bara skapa ett kundkonto och lägga till din bil i kontot och sedan välja en MINI-serviceverkstad. Din auktoriserade MINI-serviceverkstad kan läsa av aktuella teleservicedata för din bil och skicka meddelanden för att kontakta dig, till exempel för att påminna om tiden och förbereda servicen.

I serviceverkstadshanteringen kan du välja en MINI-serviceverkstad som svarar på din bils teleservicesamtal. Du kan när som helst ändra vald MINI-serviceverkstad i fordonsmenyn eller i MINI-appen. För att MINI -teleservicesamtalet ska hamna rätt kan din MINI lägga till eller ändra information om serviceverkstaden om sådan saknas eller är felaktig.

Om du behöver teknisk assistans när du är ute och kör får du den hjälp du behöver tack vare MINI Teleservice haverisamtal. Du kan överföra din MINIs data till vår vägassistanssupport så att de kan diagnostisera problemet och skicka rätt hjälp snabbt.

Om du inte är i stånd att ringa räddningstjänsten efter en olycka är det skönt att veta att din MINI tar hand om det. Alla nya MINI (sedan mars 2015) är utrustade med det intelligenta nödsamtalssystemet som automatiskt ringer SOS-numret 112, som är standard i Europa, i händelse av en allvarlig trafikolycka. Det överför bilens plats, chassinummer och annan information som är relevant för räddningstjänsten (typ av olycka, krockkudds- och säkerhetsbältesstatus, antal passagerare, färdriktning).

Om du råkar ut för en olycka trycker du på SOS-knappen för att skicka din plats och fordonsinformation till räddningscentralen. I vissa fall ringer din MINI automatiskt och vi kan begära hjälp åt dig. Specialutbildad personal kontaktar dig, ger assistans på ditt språk och kontaktar räddningstjänsten så att du snabbt får hjälp. Viktigt! eCall registrerar bara nödvändiga data vid tidpunkten för olyckan och används inte för att övervaka bilens rörelser.

MINI After Sales – olyckor och haveri – MINI App

MAXIMERA DIN UPPLEVELSE MED MINI-APPEN:

FÅ DEL AV POPULÄR INFOTAINMENT OCH PRAKTISKA TJÄNSTER.

MINI After Sales – olyckor och haveri – infotainment
MINI After Sales – olyckor och haveri – support

VI SER FRAM EMOT ATT DU HÖR AV DIG.