Om du inte kan starta en laddningssession rekommenderar vi att du först gör följande:
Kontrollera om laddningsstationen är tillgänglig eller ur funktion via MINI-appen.
För autentisering via MINI-appen, kontrollera först om laddningsstationen stöder autentisering via appen eller en QR-kod. Du kan ta reda på det genom att klicka på laddningsstationen i appen. Om laddningsstationen stöder autentisering rekommenderar vi att du använder ”Start”-knappen i appen istället för att skanna QR-koden på laddningsstationen.
Kontakta i första hand laddningsstationens operatör om det uppstår några tekniska problem med laddaren. Du hittar telefonnumret till operatörens support på laddstationen.
Kontakta vår kundtjänst om problemet kvarstår. Om du har specifika problem med en laddningssession eller har några frågor om kontraktet för MINI Charging, fakturor eller betalningar, kontakta MINI Charging på: Telefon: +46 8 437 335 33 (måndag till fredag, 08.00–20.00), e-post: se@mini-charging.com.
Mer information om MINI Charging finns på www.mini-charging.com.